Blog

Remaking Retail

Forfatter: 
admin
Category: 
Event


Klar til det næste forbrugs-boom?


Online retail stormer frem, og fysiske butikker indtager i stigende grad rollen som prøverum og testfaciliteter - i stor skala. Alle udgifter til leje og vedligeholdelse af butikkernes kvadratmetre er naturligvis uforandrede, men indtjeningen bevæger sig online. Finanskrisen forstærkede denne trend, som nu forventeligt vil eksplodere i takt med, at der i det fjerne begynder at vise sig tegn på det næste store opsving. Hvis fysisk retail ikke genopfinder sig selv, så vil den med stor sandsynlighed gå glip af det næste forbrugs-boom.


Velkommen til Remaking Retail.


Vi håndterer oftest udfordringer ved at identificere og afvikle dem på udfordringernes egne betingelser. Derved ender mangt et forsøg på at forvandle forhindringer til muligheder med fiasko. I stedet bør vi opfinde vores eget spil, hvor vi indsætter vores egne, unikke løsninger skræddersyet til de faktiske omstændigheder, vi står i.


Retail genopfinder ikke sig selv ved at blot at bringe online-universet ind i de fysiske butikker. I stedet må man booste kundens oplevelse, fremme kundedialogen, højne on-site service og innovation og især facilitere sociale tilbud. Anvendelsen af ny teknologi er en selvfølgelighed, og det samme gælder nye værktøjer og forretningsmodeller – som meget vel skal hentes ind fra andre grene og afkroge af oplevelsesøkonomien.


Innovation Lab, Carat og brand-guruen David Polinchock er drivkræfterne bag initiativet Remaking Retail. Tirsdag d. 10. maj 2011 samler vi en gruppe på 25 nøglepersoner i nordisk retail for at skabe overblik over udfordringer og få forfront-indsigt på teknologiske og organisatoriske forretningsmuligheder. Udbyttet på dagen skal transformeres til konkrete handlemuligheder og retninger for de deltagende virksomheder.

Deltagerne ved Remaking Retail kommer fra vidt forskellige virksomheder – på den måde er der mulighed for at kunne lave sammenligninger på tværs af fag og brancher. Konferencen er en eksklusiv invite-only-event, og deltagerne vil komme fra forskellige brancher og sektorer med et minimum af konkurrencemæssige overlap.


 


Hvem taler på Remaking Retail?


David Polinchock

Stifter af Futurelab og global brand- og retail-guru med kunder som Coca-Cola, Volvo og lignende giganter på banen. Han hjælper virksomheder med at opbygge oplevelsesdimensionen af deres forretning - online og offline. I dag står David i spidsen for det 240.000 medarbejder store AT&T’s forretning- og brandudvikling, som direktør for deres MediaLab. At&T har i dag ca 96 mio. mobilnetkunder.


Anne Thomas

Innovation Labs Head of Analytics & Business Modelling, som leverer indsigt og sparring ind i de største danske virksomheder. Med en fortid fra venturebranchen og snart to årtier med udvikling af teknologidreven forretning i bagagen, vil Anne trække sin erfaring ind i retail.



Konferencen giver deltagerne:


• Et hyperaktuelt overbliksbillede af, ikke bare de seneste udviklinger, men også et billede af tendenser på vej ind


• En fornemmelse for reelle og delte udfordringer i detailhandlen – lige nu og fem år frem


• Et overblik over relevante teknologier, forretningsmodeller, brugeradfærd og organisatoriske forandringer, der kan støtte transformeringen af udfordringerne til værdiskabende muligheder


• Et illustreret katalog af konkrete idéer og handlemuligheder


• Netværksmuligheder med prominente tænkere indenfor retail og relevante retail-profiler fra en bred vifte af industrier


• Et frisk pust af nye perspektiver i selskabet af inspirerende mennesker


 


Nysgerrig? Kontakt Anne Thomasanne@ilab.dk